Historien om stolen

Har du äntligen tänkt göra slag i saken och öppna din egen tandläkarklinik? En klinik där du ska få dina patienter att trivas extra bra och få en verksamhet som blomstrar och håller länge.

Nu har du äntligen slutfört utbildningen till tandläkare och sagt upp dig från ditt gamla jobb. Du har hittat en lokal där du kan ta emot dina kunder och även dragit igång en reklamkampanj som gett bästa möjliga resultat. Kalendern är fullbokad och du står redo för att ta emot dina patienter. Men redan när den första går ut genom dörren känner du en isande kyla och en stor tveksamhet ifall du någonsin ser den patienten igen. Allt eftersom dagen går blir det värre och värre. Och när du kommer till jobbet nästa dag möts du av en hög med avbokningar. Du går in på ditt rum och sätter din i stolen du använder för dina patienter, för att reflektera. Och genast kommer svaret till dig.

Bekvämt för dig och din patient

En undersökningsstol är till för att både du som behandlande part och din patient ska ha en bekväm och fungerande undersökning och behandling. I historien om stolen missade tandläkaren det och fick patienter som var så pass missnöjda att de inte ville komma tillbaka. Något som snabbt sprider sig även i en större stad. Så hur ska du göra för att behålla dina patienter? Eller åtminstone inte mista dem på grund av en obehaglig sittställning? Satsa på en bra stol för din verksamhet.